Преди години с много голям мерак отидох до Италия за да си докарам кола. Никога не бих повторил тази грешка!
Известие
Collapse
No announcement yet.
Съвет при покупка на 166 2.4jtd
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от BMWWW Покажи съобщениеЗащо...сподели
Но и аз като теб си казах, че би било по-добре ако си я взема от чужбина.
Ориентирах се към Италия и попаднах на един търговец посредник (българин, живеещ в Италия), с когото след дълга комуникация уточнихме всичко.
Когато тръгвах за натам, аз знаех доста работи (кои коле ще гледам, къде се намират, колко струват.........
И си представях, че ще ида, ще ги огледам, ще реша коя да взема, ще уредим документите и ще се прибера с нея.
Реалността се оказа доста по-различна:
Там се започна едно ходене насам-натам. Тоз го нямало, онази кола я били купили, онази пък в последния момент се разбрало, че е с блокирал двигател.................
От уговорени 20 - тина коли, реално видях 5, от които 4 съществено се отклоняваха от уговорките за цени, екстри и т.н. И така реално аз избирах измежду една кола. Без възможност за детайлен преглед и пр,
Оттам нататък се започна една мъка с оправянето на документите.
Цялата работа се проточи повече от седмица. Всеки ден престой ми струваше около 100 евра.
Накрая не можаха да ми оправят документите и качих колата на един автовоз и се върнах без нея.
А когато пристигна тук, по пътя я бяха яко изтарашили и една камара неща липсваха.........инструмент, резервна гума, 200 ватов kenwood..............
Тук се оказа, че има потрошени сегменти.
Айде ремонт..............
Като теглих чертата, се оказа, че ако я бях купувал оттук, щеше да ми излезе по-евтино, чях да избирам измежду 20 коли, щях да мога да ги гледам под лупа..........и най важното - ако не ми хареса мога да се откажа, без да изгоря с едни 1000 лв. за престой някъде.
Е - вярно остана ми разходката.
Всичко зависи от човека, който ще ти реди работите там. Ако смяташ да отидеш сам, така както отиваме на Горубляне и избираме, просто забрави.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Един да напише нещо реално, човек като чете из нета ще си помисли, че всички са егати тарикатите и той е най-големият карък и некадърникЕй такива са истинските истории от живота, само че малко хора ги споделят
sigpic
156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
"Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"
Comment
-
Не забравяй, че ако си вземеш кола от тук има доста разбиращи хора, които могат да ти съдействат при намирането на хубав екземпляр. Тук в БГ имаш и възможността да закачиш колата на диагностика и така ще разбереш не само истинските километри (което теб те притеснява) но и истинското състояние на колата.
Comment
-
Първоначално публикувано от code Покажи съобщениеЕдин да напише нещо реално, човек като чете из нета ще си помисли, че всички са егати тарикатите и той е най-големият карък и некадърникЕй такива са истинските истории от живота, само че малко хора ги споделят
1 - Това, че тук пристигат колите от цяла Европа. Или пазарът на стари коли в България е няколко пъти по-голям в сравнение с този в Италия. В Италия средностатистическата автокъща се състои от 15 - 20 коли и разстоянието между отделните автокъщи е няколко десетки километра.
2 - При сериозната конкуренция между вносителите на стари коли, колко си мислите, че им е комисионната?
Аз казвам, че не може да бъде повече от 5 - 10% от стойността на колата.
Или ако вземем за база кола за 5000 лв. търговецът няма как да прибере повече от 300 - 500 лв.
А тия пари си ги дал за път и за 2 дена престой.
В тази връзка си спомням следното:
Преди доста години се провеждаше търг с тайно наддаване, организиран от митницата. На този търг се продаваха конфискувани или изоставени от чужденци западни коли. Огледът се провеждаше до бившия сервиз москвич и се състоеше в обикаляне около колите, дори нямаш право да отваряш врати и капаци. Не можеш да ги палиш, още по-малко да ги караш.
Та правиш един такъв оглед и след това играеш. В зала Фестивална в денят "Д" се събира половин София и всеки пуска в запечатан плик офертата си. И после чакаме резултатите.............
И един приятел по едно време каза:
Странна работа е българинът в желанието да купи стара кола.........
Може да отиде да я купи от човек, за почти същите пари, да я гледа отвсякъде, да я кара, да умува, да се пазари..............
Но той предпочита да играе АБСОЛЮТНО НА СЛЯПО само защото е уверен в това, че частният продавач го лъже!
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от BMWWW Покажи съобщениеНо не се знае с какъв колимeтраж.Не искам да си купя хубава кола на 100 000 български километранали ме разбирате .
Дано аз да се бъркам в преценката си. Колегите ясно пишат всички хубави и лоши неща с които са се сблъскали, но никой неможе да отсече вместо теб. Можем само да споделим лични впечатления а решението е твое. Ако правиш по 50 000км за развлечение какво толкова те притеснява колко струва ремонта на окачването. Като съпоставиш двете неща се оказва нищожен разход за ремонт. Ориентировъчно цялото окачване предно и задно със нови части ще е от порядъка на 5000лв. Подчертавам порядък - никога не съм правил такава сметка и мисля да не правя, защото такъв ремонт е безмислен, освен ако не е наложителен- тоест доказано износени едновременно всички части или след катастрофа. При второто бих се насочил към закупуване на друг екземпляр.
Comment
-
Аз 90-те години живеех в Германия и въпреки това си купих кола от тук. Спестих си много разправии - номера, прегледи, дълъг път и рисковете свързани с това, митници, колата купена от тук струваше толкова и ако бях я докарал от там с разходите. Видях и как скапани коли изчезваха от автосалона за седмица, връщаха се лъскави и се продаваха веднатаНе всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
-
Първоначално публикувано от BMWWW Покажи съобщениеНо не се знае с какъв колимeтраж.Не искам да си купя хубава кола на 100 000 български километранали ме разбирате .
Skoda Superb II 2.0TDI Laurin&Klement EX-Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99 Edizione Sportiva EX-Volvo S80 2.5D Summum
EX-Alfa Romeo 33 1.3 Boxer
Comment
-
Намерих една кола,но ме интересува ако съединителя трябва да се смени колко пари излиза всичко защото оня италянец е казал,че нещо педала пада надолу ли или бие в нещо ли немога да разбера И ако някой знае за документите след кат там е минала на преглед застраховки и други работи ако я прехварли на мое име дали мога да си я докарам без да плащам нищо или по добре да си я отпише и на автовоз да я кача.Колата иначе хората кадетъо я гледат ми казаха ,че е супер даже има и сервизна книжка.Километрите все пак могат ли да се проверят като я докарам в България защото ми е на самнително малко .
Comment
-
Първоначално публикувано от BMWWW Покажи съобщениеНамерих една кола,но ме интересува ако съединителя трябва да се смени колко пари излиза всичко защото оня италянец е казал,че нещо педала пада надолу ли или бие в нещо ли немога да разбера И ако някой знае за документите след кат там е минала на преглед застраховки и други работи ако я прехварли на мое име дали мога да си я докарам без да плащам нищо или по добре да си я отпише и на автовоз да я кача.Колата иначе хората кадетъо я гледат ми казаха ,че е супер даже има и сервизна книжка.Километрите все пак могат ли да се проверят като я докарам в България защото ми е на самнително малко .Last edited by lordliness; d.m.y г., 20:37.Не всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
-
Първоначално публикувано от BMWWW Покажи съобщениеНамерих една кола,но ме интересува ако съединителя трябва да се смени колко пари излиза всичко защото оня италянец е казал,че нещо педала пада надолу ли или бие в нещо ли немога да разбера И ако някой знае за документите след кат там е минала на преглед застраховки и други работи ако я прехварли на мое име дали мога да си я докарам без да плащам нищо или по добре да си я отпише и на автовоз да я кача.Колата иначе хората кадетъо я гледат ми казаха ,че е супер даже има и сервизна книжка.Километрите все пак могат ли да се проверят като я докарам в България защото ми е на самнително малко .
Реалните километри обикновено стават ясни при диагностика.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Абе сега като се загледах в колата уредите работят а оборотомера не...това го бех пропуснал .Това пак как се оправя.Или по-точно не работи явно,но как тогава показва колко гориво има и колко е темперетурата?Защото пък гледам,че свети лампата на маслото,коланите и акумолатора,значи явно не е запалена.Last edited by BMWWW; d.m.y г., 21:25.
Comment
Comment